Jakmile uděláte řidičák, musíte jezdit. Vhodné je jezdit alespoň dvakrát za týden, i kdyby na malou vzdálenost. V autoškole vás sice vycvičí, ale právě praxe z vás udělá mistra. Ale jak to udělat, když nemáte auto, rodiče vám ho prostě nepůjčí a vy si ho jakožto student nemůžete dovolit? Dobrou zprávou pro všechny je rozvoj carsheringu. A co, že to tedy tato služba obnáší, a jaké jsou její podmínky na využívání?
nabíjení auta
Jedná se o službu sdílení aut, která je založená na myšlence jejich půjčování, když je zrovna potřebujete. Je to tedy výhodné zejména pro ty, kteří někam potřebují jen párkrát do měsíce, takže by se jim jejich vlastní auto nevyplatilo. Pakliže se vám tato idea líbí, neváhejte a pokračujte ve čtení.
Pojďme se tedy podívat na pozitiva této lákavé nabídky. V podstatě se dá říci, že tento projekt spěje k myšlence šetření životního prostředí, a to zejména z toho důvodu, že jedno auto je využito za den kupříkladu deseti lidmi, což je pro planetu lepší, než kdyby každý z nich jezdil samostatně. Velké plus tato služba také přinese v případě, že je léto a jsou přeplněné prostředky městské hromadné dopravy – v tu chvíli si uvědomíte, jak velké máte štěstí, že tam nemusíte být.
řada aut
Co se týče jakých si nevýhod, možná jich najdeme více, než by se na první pohled mohlo zdát. Nikdy nemáte úplnou jistotu, že vámi zapůjčené auto bude uklizené, dotankované a s dobrým technickým stavem. Navíc pokud víme, že to není naše auto, tak se o něj většina z nás nebude starat jako o to svoje – bude klidně zvyšovat spotřebu, opotřebovávat spojku apod.
Když se já osobně podívám na plusy a mínusy, tak v mém případy ty mínusy převyšují, a tuto službu bych asi raději nevyužili. Ona přeci jen i lítačka je levnější a mám ji na celý rok.
tramvaj ve městě
Pokud se vám stejně jako mě, tato služba po napsání si pro a proti moc nezamlouvám, tak i pro vás mám řešení. K možnosti se touto radou řídit však potřebujete mít profil na sociální síti zvané Facebook. V této velké společnosti si pak vyhledáte skupinky, která se věnují spolujízdě. Tyto akce tedy fungují na podobném principu, akorát odlišně. Vždy jde o to, že některý člověk vezme auto, a do dané skupiny napíše, kolik má míst, a přes co až kam jede.